Everything about you - kapitel 9

Han log snett och tog min hand och drog tillbaka mig. Jag kände hur jag ryste vid hans beröring, och log svagt.
"Some people say, that the eyes are the mirror of the soul, and if that's true, you must be the most wonderful person in the world. I have never been feeling this way before just by looking into someones eyes" Jag rodnade och log brett. Hade han just sagt det där? Jag kunde inte tro att det var sant, det här hände bara inte.


Jag stod en stund och tittade på honom. Jag kunde fortfarande inte fatta att han nyss hade sagt det där, ärligt talat så var jag lite smått chockad över hans ord. Han log sitt underbara leende igen, leendet som fick mitt hjärta att hoppa över ett slag. Jag svalde och sänkte blicken när han tog min hand.
"I know this is going a bit sudden, I have only known you for a couple of days, but.. uhm, would you like to go out with me? On a date? Just the two of us? I really want to get to know you better, and I hope you also wa..."
"Yes Niall, I would love that" Jag log. Hans ansikte sprack upp i ett leende och jag kunde känna hur hans hand kramade min. Det här var den bästa dgaen i hela mitt liv.
Vi fortsatte gå och en kort stund senare hade vi hunnit i kapp de andra killarna. Jag släppte inte Nialls hand för en sekund och när vi kom upp jämnsides med Harry och Liam, kunde jag känna blicken Harry gav mig. Jag behövde inte ens titta på honom för att förstå att han inte gillade det här. 
"Aww, look at these two love birds, holding hands in public! Niall, you know that the paps can be around, right?" Liam flinade retsamt och jag såg hur Niall räckte ut tungan åt honom.
"Oh shut it Liam, of course I know, but you know what? I don't care" Niall släppte min hand och slog till honom i bakhuvudet på skämt. Jag suckade och skakade roat på huvudet åt dem. Om man inte kände dem, skulle man kunna tro att dom hatade varandra som dom höll på ibland.

En stund senare kom vi fram till milkshake city. Det liknade ett litet café, med stolar och bord och inredning som var i rosa och vitt. Jag kunde skymta en grupp med tjejer som stod inne vid kassan och tittade på en meny. Jag log osäkert mot Niall och Liam, som tålmodigt väntade på att jag skulle komma med dem in, Zayn och Harry var redan inne. Jag suckade och såg hur tjejerna samlades runt Harry och Zayn. Jag svalde och såg på Niall igen, som nickade och log menande mot dörren.
"Niall, are you sure about this? I mean, what if they hate me because i'm hanging out with you?" Han brast ut i skratt och tittade roat på mig.
"Why would they do that? Haha, you're so sweet, come on now, let's go inside" Han flinade och tog min hand.
"Heyy, Nialler! What's up man? And who's that pretty girl?" Jag rodnade och log svagt när en av killarna som stod i kassan kom fram till oss och gav Niall en snabb kram och en dunk i ryggen. Han gav mig en blick, tog sedan min hand och kysste den lätt.
"This is Maya, she's a friend of ours" Han log mot killen och blinkade mot honom.
"Oh, I see, a friend of yours..." Han flinade svagt mot Niall och höjde menande på ögonbrynen. Niall log och drog med mig till ett bord. Efter en kort stund kom Liam, Zayn och Harry och satte sig bredvid oss.

Efter att ha beställt in 5 milkshakes och suttit en stund vid vårt bord, bestämde vi oss för att fortsätta rundvandringen. Det hade kommit mycket folk till milkshake stället, så vi tog oss snabbt ut därifrån och fortsatte ner längs gatan. Resten av dagen vandrade vi fram och tillbaka på gatorna i centrala London. Killarna tog med mig till madame tussauds, Harrods, Hyde park, Big Ben och Buckingham Palace. Vi hade även stött på fans, som hade velat ta kort med killarna och få deras autografer, så under tiden de gjorde det höll jag mig en bit bort från dem. Jag log svagt när jag såg hur Niall och Liam gav en liten tjej på kanske 7 år en kram när flickans mamma tog ett kort. Det var så gulligt, och för en stund såg jag framför mig Niall, och en pojke med hans vackra ögon och mitt mörka hår.
Jag suckade och skakade på huvudet åt mig själv. Kunde jag verkligen vara på väg att bli kär i honom, efter två dagar, och varför var alla mina tankar på Harry plötsligt som bortblåsta? Undrar vad Tess skulle säga om hon visste hur mina känslor och tankar brottades med varandra. Jag log bredare och gav killarna en drömmande blick. De flesta fansen var borta och strax efter de sista tjejerna hade gått, såg jag hur Niall kom emot mig.
"We could visit London Eye now, if you want to of course, and after that, could we maybe grab something to eat? I suppose you are hungry..." Han log och tittade på mig. Jag nickade tillbaka mot honom och log svagt.
"That sounds great, but I'm actually really hungry right now, so what about that we skip London Eye? We can take that some other day, right?" Jag log retsamt och bet mig i läppen när killarna nickade instämmande. Jag såg på Zayn, Liam och Harry och sen tillbaka på Niall igen. Det märktes att jag hade prickat rätt, mat var nog det vi alla behövde för stunden.

Vi började gå, och tillslut var vi framme vid en restaurang. Skylten, som det stod Nando's på, lyste i svagt rött och jag log när jag kände doften av grillad kyckling. Jag kände hur magen kurrade och hur det vattnades i munnen. Jag insåg inte hur hungrig jag var innan vi satt oss vid ett av borden inne på restaurangen.
"Welcome to Nando's, the best restaurant in the whole world" Niall log brett och gav mig en blick. Jag log tillbaka och tittade mig sedan runt. Rummet var mysigt inrett, och det var inte farligt mycket folk för tillfället.
"In the whole world?" Jag tittade sarkastiskt på Liam, och sedan på Niall. Båda nickade instämmande och brast ut i skratt. Jag log och började skratta jag med. Vi satt säkert och skrattade i 2 minuter åt ingenting. Jag såg hur Zayn och Harry tittade roat på oss.
"Omg, Niall! What are we laughin at?" Jag svalde och tog ett djupt andetag för att samla mig lite. Det gick inte speciellt bra, för sekunden senare brast jag ut i skratt igen.
"I have no idea" Niall samlade sig och lutade sig bak i stolen.
"Let's order something, i'm starving!"
"Nothing unusual then, Niall" Harry log och skrattade.

Maten på Nando's var underbar. Niall hade haft rätt, det var en av de bästa restaurangerna jag hade varit och ätit på. Någonsin. Jag suckade nöjt och gjorde ett förösk att kväva en gäspning. Det misslyckades, och jag såg hur Harry och Niall gav mig förstående blickar. Jag log svagt och tog upp min iPhone ur fickan. Displayen visade två missade samtal, ett från mamma och ett från Tess. Jag hade också fått ett sms, från mamma som undrade vars jag höll hus. Jag gav klockan en snabb blick och såg att den visade halv 10. Inte konstigt att hon var orolig.
"Guys, don't even think of paying for your food, it's on me" Niall log och tittade på oss. Jag suckade och skakade svagt på huvudet.
"Thank you so much Niall. And you were right, this is one of the best restaurants I've ever been to" Han rodnade svagt och jag kunde inte låta bli att le mot honom. Han var verkligen snäll, och jag såg fram emot att lära känna honom bättre. 

Under tiden vi betalade maten hade Harry ringt efter en bil som stod och väntade på oss utanför restaurangen och som sedan körde mig hem. Jag tackade honom och de andra killarna för en trevlig dag, med en kram och sa hej då till dem innan jag och Niall hoppade ut ur bilen. Jag log försiktigt mot honom och vi gick sakta upp längs grusgången till huset.
"I had a really good time today..." Jag log och stannade någon meter innan dörren.
"Yeah, me too. And I think the lads enjoyed your company too, especially Haz.. But anyway, I'm glad to hear that you like London" Han log och tittade in i mina ögon igen.
"It's a nice city, with really nice people..." Jag svalde och närmade mig honom. Kvällen var ljum, och luften kändes svalkande, men samtidigt kylig. En rysning for genom kroppen på mig, och jag stängde ögonen för en stund.
"Are you cold?" Niall såg oroligt på mig och tog min hand. Jag rös igen, och log när jag märkte att det knappt var något mellanrum kvar mellan oss.
"Don't worry, I'll be inside in a minute" Vi brast ut i skratt och såg på varandra igen. Plötsligt tutade bilen, och jag kunde höra hur killarna ropade och busvisslade. Jag log svagt och skakade på huvudet.
"Goodnight Niall, and thanks again for today. I can't wait until next time" Jag gav honom en kyss på kinden och släppte sedan sakta hans hand. Jag ville verkligen inte att han skulle gå och trots att jag skulle träffa honom snart igen, så kunde jag inte undgå känslan av saknad som växte inom mig.
"Goodnight Maya, I'll call you" Han vinkade och log brett när han gick tillbaka till de andra. Jag såg efter honom när bilen for iväg, och log fånigt för mig själv. Var det här påväg att bli något annat än nyfunnen vänskap? Höll jag på att blir kär, i Niall Horan från pojkbandet One Direction? Jag suckade drömmande och gick in i huset. Det var tyst, jag antog att både Alex, mamma och Joe sov vid det här laget. Jag suckade igen och gick upp för trappan och slängde väskan i soffan. Jag bytte snabbt om till mjukisbyxor och ett linne, och la mig sedan ner i sänge bland mina kuddar och täcken. Jag somnade med ett brett leende poå läpparna. Det här var första gången jag varit såhär lycklig, sedan Marcus dog för 5 år sedan.

Långt kapitel denna gång :D Har kommit på att jag verkliegn måste sluta lova saker. Ursäktar mig än en gång för urusel uppdatering, ska verkligen försöka bli bättre! :) Kommentera nu EN MASSA vad ni tycker (vill ha lite feedback och kritik om vad ni tkr är bra och dåligt osv)  kram på er!

/Marre
Postat av: Lovisaaaaa

Jag tycker du skriver jättebra Marre :o Väldigt levande liksom, speciellt när dom står där framför dörren i slutet. :-)

2012-05-20, 00:35:11 -
Postat av: Melissa

Hejsan! Kolla gärna in min novellblogg om One Direction:

http://onedirectionernovell.blogg.se/

Lämna gärna också en kommentar ifall du tycker om novellen! Tack på förhand♥ (=

2012-05-27, 17:25:40 - URL: http://onedirectionernovell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: