Everything about you - kapitel 16

Jag gav Tess ett leende när hon kom tillbaka till mig och suckade sedan tyst.
"Vad sägs om att kolla twitter och vara social med lite folk?" Hon nickade och vi gick sedan upp på mitt rum. Under tiden jag drog på mig ett par mjukisbyxor, ett par ylle sockar och en t-shirt, som hade varit Marcus en gång i tiden och satte upp håret i en snodd, slog Tess igång min dator och slog på tv:n på låg volym.
Hon var snart inloggad på skype och chattade med en massa männsikor som hon kände. Jag suckade och loggade in på twitter. Jag fick en chock när jag såg att antalet followers hade ökat rejält sen igår, och fick en chock när jag började läsa mina mentions...

"How the heck did you get all the boys to follow u?!?!" "Are you the girl who's been seen with Niall lately?"  "OMG, how do you know the boys?!" "Are you and Niall a couple? come on, out with it!" "Who do you think you are?! Leave Niall alone!!"
 
Jag stirrade på skärmen och skakade oförstående på huvudet. Vad i hela...? Jag gick snabbt in på Niall's profil och såg att han rätt och riktigt hade tweetat om mig, men han hade varken nämnt min twitter eller mitt namn, bara Simon's och Joe's namn. Kunde Joe kanske ha... Jag gav Tess, som var minst sagt lika förvånad som jag var, en frågande blick och to sedan upp mobilen. Jag skickade snabbt iväg ett sms åt Niall, att han skulle ringa så fort han såg meddelandet och stängde sedan ner twitter, vissa av tweetsen var faktiskt riktigt elaka. Jag kunde fortfarande inte fatta hur folk hade fått reda på det. Jag drog ett djupt andetag och kände hur jag mådde illa.
"Tess.. Hur sjutton fick dem reda på det?!" Hon skakade på huvudet och såg på mig med ledsam blick.
"Jag tror jag vet hur...." Jag tittade undrande på henne och vände sedan blicken mot skärmen. Till min ilska såg jag på Joe's twitter att han nämnt mig i sin tweet till Niall.
 
"@NiallOfficial @JoeBrown you're so right, it sounded very good today in the studio. Good work lads! It looked like @Maya_Granstrom ejoyed your company this afternoon aswell.." 
 
Jag kunde inte annat än stirra chockat på skärmen och hans tweet. Hur kunde han göra så mot mig?! Jag svalde och kände hur tårarna brände bakom ögonlocken. Det kunde inte vara sant.
"Jag är ledsen Maya... Nu fattar jag vad du menar när du säger att du inte gillar honom..Vilket svin, hur kan han göra så mot dig?" Jag skakade bara på huvudet och stirrade stumt på henne och sedan på skärmen igen.
 
Det tog inte lång stund innan Niall ringde. Jag drog ett djupt andetag innan jag svarade, jag visste inte om jag skulle vara kapabel till att prata när jag hade gråtit så mycket.
"Hey Maya, what's wrong? I saw your message"
"Have you checked twitter lately?" Jag svalde och gjorde allt för att hålla inne tårarna.
"No, should I've done that?" Jag nickade, men kom sedan på att han inte kunde se mig.
"Yeah, you should"
"Can't you just tell me what's going on?"
"Joe has.. kind of confirmed the rumors about us. He said it in his reply to you on twitter" Han blev tyst.
"He would never do..."
"Yes, he would, and he has. Niall, he hates me that's why he did it" Rösten sprack och jag satte mig i hörnet på soffan med benen uppptryckta vid hakan.
"Wait, what? He hates you? Why? Babe, i'm sorry. I promise you we'll get through this together, I will never let anyone hurt you. I'll call you when we're back home, I gotta go now..." Jag suckade tyst och svalde.
"It's a long story... I can't tell you now. Okay.. Bye Niall" Vi la på och jag kände hur en tår rullade ner för min kind. Jag älskar dig. Jag kände hur Tess satte sig bredvid mig och la en arm om mina axlar. Det kändes tryggt att ha henne nära. Hon var den enda som verkligen förstod vad jag hade gått igenom, och varför jag kände som jag gjorde.Jag suckade tyst och stängde ögonen för en stund.
"Jag tycker att du borde berätta för Niall om Marcus.. och den riktiga anledning till den här röran med Joe och det... Du kan inte dölja det för alltid. Han måste få veta nån gång" Jag såg på Tess som tittade allvarligt på mig och nickade svagt.
"Jag vet.. Men tänk om han lämnar mig?" Jag svalde och begravde händerna i ansiktet. Jag stod inte ut med tanken på att vara utan Niall. Han gjorde mig hel. Jag svalde och suckade.
"Det tror jag inte. Han verkar inte vara sån, tro mig Maya, jag kan läsa människor ganska bra" Hon log uppmuntrande och kramade om mig.
"Jag älskar dig Tess, visst vet du det?" Hon log brett och kramade mig igen.
"Och du älskar Niall...Glöm inte det. Maya, det syns på dig att du är kär i honom. Ni är så himla fina ihop.." Jag rodnade och kunde iunte undgå att le. Jag torkade tårarna och såg på henne.
"Tack för att du finns"  Jag gäspade och bad Tess slå på nån film, och kröp sedan upp i hörnet på soffan med en filt runt om mig och spridda tankar.
 
Tess's synvinkel
 
Jag gäspade trött och stängde av filmen. Jag gav min kusin ett svagt leende och gäspade igen. Hon hade somnat redan i början av filmen, och satt nu med huvudet lutat mot handen och halvöppen mun. Det såg inte speciellt bekvämt ut. Jag suckade och gick snabbt och hämtade en kudde och täcket från hennes säng och bäddade om åt henne innan jag försiktigt bytte om till sovkläder och tog tandborsten från min väska. Jag tog med min och Mayas mobil innan jag sakta tyst smög ut genom dörren för att inte väcka henne.
Plötsligt började Maya's telefon att vibrera. Jag tog upp den och kollade på displayen och när jag såg vem det var, log jag och svarade.
"You're talking to Tess"
"Hi Tess. Where's Maya?" Niall lät trött, extremt trött, och jag hörde hur han gäspade.
"She's asleep..  Do you mind talking to me?"
"Haha, no, not at all. So, what's up? How is she?" Jag suckade och satte mig i trappan.
"She's really upset over this whole thing... I think she's sad and angry too. I don't know why Joe would do something like this to her.. I mean, he has nothing to do with your relationship at all" Jag suckade och lutade mig mot väggen.
"I know.. It's wierd. I tried to talk to him today, but he only laughed at me, and said it was not as serious as it sounded. That Maya was exaggerating the whole thing. Do you know anything about it?" Jag var tyst en stund och svalde.
"Yes I do, but it's very personal for her, she have to tell you herself"
"Has something happen to her?"
"I'm not telling you Niall, i'm sorry, she's my best friend, and cousin. And Niall? Please don't push her to tell it, it's a very sensitive subject. She tells you when she's ready" Jag kände hur det smärtade att tänka på det, och fick plötsligt tårar i ögonen. Marcus  hade inte bara varit Maya's tvillingbror, utan även min kusin. Vi hade stått varandra nära, vi hade varit som syskon. Jag svalde och lät tårarna rinna ner för kinderna.
"Yeah sure, I promise" Han gäspade igen.
"I think someone needs to sleep..."
"Yeah, it's been a long day"
"indeed it has.. So, did you wanted anything special?"
"Right. I was wondering if you have some special plans for tomorrow?"
"No, not really. Why?"
"I have an idea..." Jag hörde att han hade något i kikarn och log brett när han började berätta om sin plan.
"Sounds good. You'll pick us up at 11 am tomorrow then?"
"Yeah, me, Louis and Zayn. And then we meet Liam and Harry at oxford street"
"Great. See you tomorrow, sweet dreams" Jag log och gäspade.
"Night Tess"  Vi la på, och jag suckade trött. Jag gav klockan på mobilen en snabbt blick och reste mig upp. Halv 12. Jag log för mig själv och gick smög sedan tillbaka in till sovrummet. Den kvällen somnade jag ovanligt snabbt, med ett brett leende på läpparna och iver inför morgondagen.

Förlåt mig är det enda jag kan säga. Det blev ett sjukt kort och dåligt kapitel, och jag ber om ursäkt för min kassa updatering.
 
/Marre
 
 
Postat av: moa

Hej jag vill bara säga..bra blogg! Och undrar om du kan hitta på något häftigt på din blogg som har en koppling till 1D?typ någon tävling,diskussion,blogg tips,nyheter för alla oss directioners!

2012-07-28, 12:50:24 -
Postat av: Wilma

Jättebra novell! Uppdatera oftare! Puss <3

2012-08-21, 16:36:47 -

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: