Everything about you - kapitel 14

"Kan du sluta skämma ut mig, snälla?" Jag lipade åt henne och log snett mot Zayn som tittade undrande på oss.
"English please?" Zayn log mot Tess, som rodnade ännu mer än tidigare. Jag log och skrockade tyst och började gå mot hallen.
"Maya, where are you going?" Tess såg efter mig och jag hörde hur Zayn sa att jag troligast skulle ner till Niall. Jag kunde känna blicken hon gav mig och log svagt. Om jag kände min kusin rätt, skulle hon vara ganska sur på mig eftersom jag hållit honom hemlig för henne. Jag kunde inte undgå ett leende, och skrattade tyst för mig själv. De här kommande två veckorna skulle bli mycket intressanta.

           
Bild 1: Niall Bild 2: Simon Bild 3: trappan.
   

När jag öppnade dörren som ledde ner till studion, blev jag lite förvånad. Jag trodde att det skulle vara likt en vanlig källare men det var snarare likt en hotell korridor. Konstigt nog hade jag aldrig tidigare varit ner till studion, eftersom jag hade källarfobi. För många skräckfilmer. Jag log svagt och gick ner för den ovanligt fina trappan, som såg mer ut att passa in i en hall, än i en källare. Det tog inte lång stund innan jag hörde ljudet av en gitarr som spelade och prat. Jag suckade och tittade försiktigt in genom dörren till rummet som jag antog var studion och log svagt när jag fick syn på Louis, Harry och Liam som satt ihopträngda i en liten vit soffa och snackade och Joe och en till man som satt vid ett litet bord med varsin kopp kaffe bredvid sig och pratade sinsemellan. Jag såg in i inspelnings båset och fick syn på Niall, som hade ett par hörlurar på sig och satt och spelade en låt som genast satte ett leende på mina läppar. Home av Michael Bublé. Jag rös till när han började sjunga, han hade verkligen speciell röst.. Jag stod en stund utanför dörren och bara njöt av att höra hans änglalika röst och gick sedan in till killarna.
"Hey guys" Jag log och lutade mig mot dörrkarmen och tittade på dem och sedan på Joe och mannen som satt bredvid honom. Han såg bekant ut, som om jag hade sett honom tidigare nånstans.
"Hello, Maya. Niall is in there as you can see.. shall I tell him you're here?" Liam log och tittade på mig.
"No, it's okay. Um, aren't you supposed to work with your album now?" Jag tittade på Louis och satte mig sedan ner i en av fåtöljerna.
"Well yeah, but basically we have break now so, yeah we're just chilling at the moment" Jag log och skakade på huvudet åt dem.
"By the way, do you know where Zayn is? He said he was going to the bathroom, but he's been gone for ages"
"He's upstairs with my cousin Tess.." Jag gav Louis ett leende och tittade sedan på Niall som satt och jammade inne i båset. Jag log snett mot honom när han vände upp blicken och såg att jag var här.
"Oh, nice. Can we meet her?" Jag skrattade till och nickade.
"Of course you can, but I don't think Joe will be glad if you go now..." Jag såg på Joe som nickade allvarligt.
"Ok, let's do like this, come upstairs when you have lunch and you'll see her. She would love to meet you too, she's a big fan" sa jag och tittade på grabbarna igen. Några sekunder senare kom Niall ut från rummet och log brett mot mig.
"Hello gorgeous" Jag reste mig upp ur fåtöljen så han fick sätta sig och satte mig sedan ner i hans knä. Jag rodnade svagt när han slog armarna runt min midja i en kram och la huvudet på min axel. 
"Hello Niall" Jag log och bet mig i läppen. Att jag blev annorlunda när han var i närheten, gick inte att ta miste på. Jag visste inte vad det var med mig, men Niall hade något speciellt som fick mig att känna mig konstig inombords - jag tror jag var kär.. Jag svalde och höll inne en suck. Jag gav Harry, som suttit tyst sedan jag kom in, ett litet leende som han snabbt besvarade. Han verkade lite besviken på mig, för att jag "valt" Niall, men inte sur. Jag sträckte på migoch såg på Niall som log sött mot mig.
"Okay boys, back to work. And Maya, can you tell Zayn to come down?" Jag nickade och reste mig upp.
"Maya before you go, I want you to meet Simon Cowell, he's one of the best record producers in the business and also an old friend of mine"Jag log och skakade Simons hand. Nu kände jag igen honom, Simon Cowell från tv programmen X-factor och Brittain's got talent, och en av de största profilerna inom musikbranschen.
"It's an honor to meet you mr Cowell, I know who you are, you're like a legend in the music business, I really look up to you" Han log proffsigt och tittade på mig med snälla ögon.
"Nice to meet you too Maya. I heard you and your mom were from Sweden? The boys talk about you a lot, particularly Niall..." Jag log och rodnade svagt och nickade sedan mot honom. Jag kunde höra Louis och Liam som visslade och Niall som muttrade något åt dem. Jag log för mig själv och skakade på huvudet. De kunde vara så barnsliga ibland, men det var det som gjorde att jag gillade dom så mycket. Deras humor och personligheter.
"I'll get Zayn, so you can keep working. See you in a few hours" Jag log snabbt och blinkade mot Niall som log svagt och vinkade när jag gick ut genom dörren.

"Zayn!! Simon told me to tell you to get down immediately, you're about to start working aga... What are you guys doing?" Jag log när jag fick syn på Tess och Zayn som dansade omkring i vardagsrummet, tätt intill varandra.
"Oh, hi Maya. Tess just taught me some dancesteps, she's a really good teacher" Han log snett mot mig och kollade ner på sina fötter för att inte trampa Tess på tårna. Jag kunde se hur Tess rodnade och log brett innan hon släppte honom.
"Thank you Zayn, means alot. You were not so bad you either" Hon log charmigt och jag kunde se hur Zayn svalde och sänkte ner blicken. Rodnade han? Framför min kusin? Fast jag var inte förvånad, Tess var verkligen gudomligt söt med sitt blonda hår och jade gröna ögon. Jag bet mig tungan för att inte fnittra till och såg sedan på dem.
"Yeah, I better get going before Simon gets pissed on me. Thanks for the lesson babe, I bet it's going to be useful someday" Han blinkade och log igen innan han försvann ner till studion. Jag gav Tess en ironisk blick och skakade på huvudet åt henne.
"Vadå?!" Hon slog ut med armarna och log triumpferande mot mig. Jag såg på henne att hon var lycklig.
"Du ska förresten inte säga nånting, fan Maya att du kunde hålla Niall hemlig för mig, det var riktigt lågt..." Hon såg plötsligt på mig med ledsen blick och satte sig i soffan. Jag suckade tyst och gick fram till henne och satte mig ner bredvid henne. Jag la armen om hennes axlar och lutade huvudet mot hennes axel.
"Förlåt.. Du har rätt, jag skulle ha sagt nåt. Jag är ledsen Tess. Men vill du veta anledningen varför jag inte sa något?" Jag såg hur hon nickade och tittade på mig.
"Därför att vi är inte ihop. Självklart gillar jag honom, han får mig att må bra och glömma allt skit... men jag vet inte vad det är mellan oss om jag ska vara ärlig.. och förresten så har omvärlden redan fått reda på att Niall 'dejtar' någon, och den någon är jag" Jag såg hur Tess stirrade chockat på mig med halvöppen mun.
"Det var en bild på Niall och någon mörkhårig tjej i förra numret av FRIDA... shit! Var det du?" Jag nickade och svalde. Plötsligt brast Tess ut i skratt.
"Åh herregud... Maya, du är med i FRIDA, och du nämns som den 'lyckligt lottade tjejen som får dela säng med hunken Niall Horan' enligt tidningen.. Fattar du, även fast ingen riktigt vet vem du är än, så är du nästan känd! Min kusin är KÄND" Jag log svagt, fejkat, och skakade på huvdet. Jag ville inte vara 'känd', jag hatade att folk stirrade på mig och kallade mig namn och viskade bakom ryggen. Det var det värsta som fanns, och tro det eller ej, men det hade redan hänt mig. Jag suckade tyst och skakade bort tanken på det.
"Säg vad du vill, men om några veckor kommer du vara på framsidan i Klick och Aftonbladet och... alla andra skvaller tidningar i hela världen, bara så du vet.." Hon flinade retsamt och jag kunde inte låta bli att himla med ögonen åt henne.
 
Efter att ha svamlat ett tag om fördelarna med att dejta Niall och att vara känd, föreslog jag att vi skulle slå på en film eftersom vädret inte verkade ge med sig. Tess nickade instämmande och vi gick upp till mitt rum pratandes och skrattandes. Jag gav klockan en blick och såg att det bara var halv 11. Jag suckade och gäspade. Att jag inte fick umgås med Niall, på grund av att de skulle jobba med skivan, gjorde att jag insåg hur trött jag egentligen var. Jag log mot Tess som hade börjat rota bland mina filmer och gick och drog för gardinerna innna jag satte mig i soffan och betraktade henne. Tillslut kom hon tillbaka till soffan med 4 filmer, en av dem var The Grudge. Jag svalde och såg på dem andra filmerna som var Friends with benefits, Dark shadows och Alice i underlandet.
"Jag tycker vi ser The Grudge, det är ju ändå ljust ute, så det är inte lika läskigt då, dessutom så är det ju bara en film" Hon log och tittade på mig. Jag svalde och efter en stunds funderande nickade jag och tittade på Tess som flinade brett och slog igång filmen. Hon älskade skräckfilmer. Jag drog ett djupt andetag och virade in mig i en filt för att kunna gömma mig när det blev för obehagligt. Det var världens äckligaste skräckis och den gav mig kalla kårar varje gång. Varför hade jag egentligen gått med på det?

Förlåt för dålig uppdatering, har jobbat hela veckan och har klivit upp 5 varje morgon och i samband med det har min fantasi och skrivlust inte varit på topp. Ska försöka skriva ett, kanske två kaptiel till nu i helgen :)  Kommentera gärna vad ni tycker :)
 
/Marre

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: