Everything about you - kapitel 15

"Jag tycker vi ser The Grudge, det är ju ändå ljust ute, så det är inte lika läskigt då, dessutom så är det ju bara en film" Hon log och tittade på mig. Jag svalde och efter en stunds funderande nickade jag och tittade på Tess som flinade brett och slog igång filmen. Hon älskade skräckfilmer. Jag drog ett djupt andetag och virade in mig i en filt för att kunna gömma mig när det blev för obehagligt. Det var världens äckligaste skräckis och den gav mig kalla kårar varje gång. Varför hade jag egentligen gått med på det?

   
Bild 1 fr höger: Maya och Tess Bild 2: Poolen
 
När vi hade kommit en bra bit in i filmen, den var ungefär i mitten, tog jag upp min mobil och skulle kolla på klockan. Jag log när jag såg att jag hade fått ett sms från mamma, som sa att hon hade varit och köpt kina hämtmat till oss och killarna. Kinamat var det bästa som fanns. Jag suckade och såg på Tess, som var helt inne i filmen och satt med ögonen fastklistrade vid tv-rutan. Jag hade kollat en stund, men när det var som läskigast hade jag gömt mig under filten och hållit för öronen, som jag gjorde varje gång jag såg den här filmen, så jag hade inte hängt med så mycket och tappat intresset efter ett tag. Jag log snett och petade henne på axeln. Med ens röck hon till och kollade sig först omkring i rummet med uppspärrade ögon och såg sedan på mig.
"Herregud, sluta med det där!" Jag log och skrattade till. Hon var så underbart lättskrämd ibland och hennes miner var verkligen världsklass.
"Mamma har köpt kinamat, ska du med och hämta killarna? Hon skrev att hon är hemma om 45 minuter, och det var ungefär 30 sen hon skickade det. Så hon är nog här när som helst" Jag tittade på Tess som nickade och stoppade filmen.
"Åh så gott, jag har typ inte ätit kinesiskt på evigheter.." Jag log och vi började gå mot dörren.
 
Man kunde höra på långt håll att killarna redan var uppe från studion och jag log när jag hörde Nialls skratt och hans söta dialekt. Det fick mig alltid att le. Jag tog upp mobilen och kollade på klockan. Det hade gått  3 timmar sedan jag träffat dem senast fast det kändes som en evighet. Jag suckade och gäspade stort. Jag blev förvånad när jag såg ut på baksidan och såg att solen sken. Jag log svagt och gick in i köket där killarna och Joe höll på att duka fram tallrikar, glas och bestick på bordet.
"Wow, I never tought I'd see you guys make the table.. this is going on twitter" Jag log och blinkade mot dem.
"Guys, this is my cousin Therese, she came from Sweden yesterday and are going to stay here for the next two weeks" Jag log och la armen om Tess axlar.
"Hi guys, is such an honor to meet you all. And by the way, you can call me Tess" Hon log och tittade glatt på killarna. Jag såg hur Zayn studerade henne, noggrant, och kunde inte undgå ett litet leende. Det såg ut som om han gillade henne.
"Nice to meet you too. We heard Maya said you were a fan?" Louis log och tittade på henne. Tess nickade och rodnade svagt.
"And someone also told us you're a really good dancer?" Harry log tittade på henne och pekade lite diskret på Zayn som nickade. Tess harklade sig och hennes ansikte sprack upp i ett brett leende.
"That's right. I go to a school that is specifically focused on dance, drama, media and music and I've danced since I was 5 years old.."
"That's explains why you're so good at it"  Zayn log snett och såg på Tess som log tillbaka och nickade.
"You wanna know something? She got a scholarship on 5000 swedish crowns a few weeks ago" Jag log stolt och satte mig ner på stolen bredvid Niall.
"That's amazing, congrats Tess!" Louis log och reste sig upp och gav henne en kram. Hon log och satte sig sedan bredvid Zayn. Sekunden efter hörde vi hur mamma kom igen genom dörren och hur lukten av mat spreds i huset.
"I'm home, someone please come and help me with the food!" Jag och Niall reste oss upp och gick ut till hallen. Jag kände hur han tog min hand och log svagt mot honom.
"Maya could you please.. oh, hi Niall. Um, here you go, take these" Mamma gav mig och Niall varsin påse med mat, och själv tog hon de två kassarna med matvaror som hon handlat.
"Mmm, smells amazing, i'm starving!" Niall tittade på mig och nickade instämmande.
"Same here, belivie it or not, but you get really hungry  by singing" Jag skakade på huvudet åt honom och tog hans hand igen. Jag flätade in mina fingrar i hans och log lyckligt när en stöt gick genom kroppen på mig. Att bara känna värmen från hans hand fick mig att le och få fjärilar i magen.
"The food is here, is someone hungry?" Vi kunde höra instämmande rop och mumlande från killarna och Tess. Jag blinkade mot henne och tittade sedan på Zayn, som inte kunde ta ögonen från henne. Jag och Niall satte snabbt fram maten på bordet och snart hade alla huggit in.
 
En timme senare satt vi och killarna i soffan och pratade och skämtade. Tess satt mellan Zayn och Louis och vek sig nästan dubbel av skratt till deras skämt. Jag satt bredvid Niall som hade lagt en arm runt min midja och jag lutade huvudet mot hans axel. Jag kunde känna hur han gav mig en kyss på pannan och log lyckligt för mig själv. Jag gäspade och kände hur han strök mig över håret.
"Someone is getting tierd over here..." Jag såg hur Tess också gäspade och lutade sig mot Zayns axel. Jag log och drog upp knäna till hakan och lät Niall omfamna mig i en kram. 
"Hey, what about a dip in the pool to wake up these sleepyheads?" Jag satte mig rakt upp och spände ögonen i Louis som flinade och såg med retsam blick på mig.
"Oh no, you don't dare do that again.."
"Oh, i'm not?" Med ens reste han sig upp, tog tag om min midja och lyfte upp mig som att jag var en docka. Jag skrattade och slog på honom och sparkade för att komma lös, men han var snabbt ute på baksidan och jag såg hur vi närmade oss poolen.
"Damn you Louis! Let go of me!!!" Jag hörde hur han skratttade och jag hann bara skymta de andra som stod i dörröppningen och skrattade och såg på mig innan jag var nere i vattnet. Igen. När jag kom upp igen, såg jag hur Tess och Niall låg på backen och höll sig för magen i skratt. Zayn och Liam stod bara och skakade på huvudet åt dem.
"You're so dead, Louis!" Jag skvätte vatten på honom och han bara flinade åt mig där han stod vid poolkanten.
"Yeah right, come here Maya, let me help you up..." Jag gav honom en ond blick och simmade bort en bit och tog mig sedan upp på egen hand.
"Hmm.. Louis, what about a hug?" Jag log snett mot honom och gick sakta mot honom. Jag log lömskt och kastade med håret så att det flög lite vatten på honom. Jag så hur han flinade och backade undan.
"You know what? I think I'll pass this one, maybe Nialler wants it?" Jag skakade på huvudet och fortsatte gå med utsträckta armar mot honom. När han började jogga baklänges sprang jag mot honom och det hela slutade med att vi kutade runt på gräsmattan en stund, innan jag gav upp och ryckte på axlarna.
"I'll get my revenge on you, someday" Louis log nöjt och jag gick till Niall, som stod och höll upp ett stort, mysigt badlakan åt mig. Jag log brett när han omfamnade mig och lindade in mig i handduken.
"Thank you Niall" Jag gav honom en kram, och log när han gav mig en kyss på kinden. Jag såg hur Tess tittade med avundsjuk blick på oss och hur hon log snett.
"No worries babe, don't want you to get sick, do we?" Han skrattade till och log varmt och såg in i mina ögon.
"Guys, time to get a room maybe?" Jag såg på Liam, Louis och Harry som stod och flinade åt oss i dörröppningen. Jag himlade med ögonen åt dem och suckade. Plötsligt hörde vi Simon's röst infrån huset som ropade på dem.
"We better get going.. It was nice to meet you Tess, we'll see ya soon?"
"Where are you going?" Jag och Tess tittade frågande på varandra och sedan på killarna.
"To another studio, to meet up with our management. We totally forgot to tell you that, i'm sorry" Jag såg på Niall som tittade skamset på mig och tog min hand.
"It's okay, I understand. You're One Direction, you have to do your thing. But hey, it's not like the last time we see each other, right?" Jag log uppmuntrande och fick ett glatt leende som svar av Niall.
"What about we call you girls tonight? I have an idea for tomorrow" Jag log mot honom och nickade.
"Sounds good"  Vi började gå mot dörren, jag och Niall hand i hand och Zayn som ett plåster bredvid Tess. Jag såg hur glad hon var, Zayn var ju faktiskt hennes största idol, och han höll på att falla för henne. Jag kunde tänka mig att hon inte hade räknat med det här. Jag släppte motvilligt Nialls hand och lät honom ta på sig sina vita converse och sin ljus blåa hoodie.
"Here's my number babe... Call me maybe?" Jag hörde hur Tess fnittrade till och viskade ett 'Thank you...' till Zayn och när jag vände mig om gav hon honom en kram. Jag log svagt och såg sedan på Niall igen. Han stod och tittade på mig en stund innan han log och drog in mig i en kram.
"I'm gonna miss you.. And babe? Do me favor and take a hot bath and put some warm clothes on, I don't want you to get cold" sa han mjukt när han märkte att jag skakade lite. Jag kände hur han kysste mig i nacken och jag rös.
"I won't, I promise" Jag svalde och log.
"Good" Vi stod där en stund, och bara kramades och myste. Jag ville inte låta honom gå, det var så tomt när han inte var med mig. Det kändes på nåt konstigt sätt som att han var en del av mig, av mitt hjärta, och jag kände mig vilsen när han inte var här. Jag suckade tyst och släppte sakta, motvilligt taget om honom.
"They're waiting for you..." Jag log och nickade ut mot dörren.
"I know.. Bye babe, I call you tonight" Han blinkade och log hela vägen ner till bilen. Jag vinkade åt honom innan han satte sig i bilen, och suckade tyst för mig själv när de sedan for iväg. Än en gång fylldes jag av saknad, och jag skakade på huvudet åt mig själv. Jag visste inte om jag älskade honom eller inte, det var för tidigt att säga det, men en sak var säker, det var något med honom som gav mig fjärilar i magen. Jag log och gick in till Tess igen. Joe hade följt med killarna såklart, så det vara bara vi och mamma kvar hemma. Jag såg hur Tess stod och höll på med mobilen. Jag suckade och lutade mig mot dörren.
"Jag ser att det går bra mellan dig och Zayn?" Jag log mot henne när hon tittade upp och nickade glatt.
"Jaa.. Åh herregud, han är helt underbar! Och vi har asmycket gemensamt, omg jag kan inte fatta att det här händer mig!" Hon log brett och på en sekund förlorade hon det lilla lugn hon haft under tiden killarna varit här, och sprang runt och skrek och fangirlade i vardagsrummet och hallen. Jag brast ut i skratt åt henne och skakade på huvudet. Jag såg hur mamma stack ut huvudet från sitt kontor, och tittade med konstig min på Tess och log sedan svagt och tittade på mig. Jag ryckte på axlarna och skakade på huvudet. Mamma log och skrattade till innan hon återgick till sitt arbete. Jag gav Tess ett leende när hon kom tillbaka till mig och suckade sedan tyst.
"Vad sägs om att kolla twitter och vara social med lite folk?" Hon nickade och vi gick sedan upp på mitt rum. Under tiden jag drog på mig ett par mjukisbyxor, ett par ylle sockar och en t-shirt, som hade varit Marcus en gång i tiden och satte upp håret i en snodd, slog Tess igång min dator och slog på tv:n på låg volym.
Hon var snart inloggad på skype och chattade med en massa männsikor som hon kände. Jag suckade och loggade in på twitter. Jag fick en chock när jag såg att antalet followers hade ökat rejält sen igår, och fick en chock när jag började läsa mina mentions...

Och här har ni ännu ett kapitel, ganska försenat dock, ber om ursäkt för det. Kommentera nu, blir superglad om ni gör det. Betyder mycket!
 
/Marre
Postat av: frida och nikki

bra del :D
kika gärna in på våran novellblogg. Vi skriver noveller som hänger ihop med One Direction, skulle vara kul om du kollade in och kanske även skriver en kommentar om vad du tycker om bloggen? :) http://oonednovel.blogg.se
p.s förlåt om du inte gillar såna här kommentarer!

2012-07-04, 21:28:14 - URL: http://oonednovel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: